|
|
|
 |
Concursul de
admitere consta din teste grila de aptitudini...
detalii... |
|
 |
Continutul dosarului
de admitere...
detalii... |
|
O mare parte din materiile
studiate in cadrul acestei specializari sunt discipline predate
in universitatile europene si mondiale. Acestea sunt predate
de asemenea, la orice MBA (Master of Business Administration)
de prestigiu in lume, cu aceeasi programa, in acelasi spirit,
la acelasi standard.
|
|
Discipline
Comunicarea
Simtul
cifrelor
Tehnologia
informatiilor
Simtul
tehnic
Psihologia
Pregatirea
juridica
Pregatirea
fizica
Leadearship
si management
Simtul
banului
Contabilitatea |
|
Studiul
unei limbi straine, engleza sau germana, se face continuu pe
parcursul celor 5 ani. Business-ul este un domeniu al comunicarii
directe. A nu stapani o limba de circulatie internationala la
perfectie este un handicap major in business-ul international.
In afara de limba straina de baza, programa prevede si un semestru
de studiu intensiv al unei a doua limbi straine de circulatie
internationala (germana, engleza sau franceza).
Rolul comunicarii in afaceri este subliniat si prin includerea
unor discipline ca: „Tehnica negocierii", „Comunicare
scrisa si verbala in afaceri", „Media sciences, advertising
si imagine".
In fiecare semestru, doua dintre
discipline au seminarii speciale de lucru in echipa, in care
studentii sunt antrenati practic in tehnici de comunicare, de
prezentare si li se dezvolta abilitatile de a comunica.
|
|
|
|
Disciplina
„Metode cantitative" se studiaza timp de doua semestre.
Dincolo de metodele matematice si formule, disciplina dezvolta
simtul cifrelor, al ordinelor de marime, un atribut fundamental
al omului de afaceri.
„Bazele statisticii" ajuta la formarea gandirii statistice,
cu implicatii esentiale pentru business (evaluarea riscului,
asigurari, finante, studiul pietei, asigurarea calitatii).
Studiile de caz si
temele practice la majoritatea disciplinelor legate de finante
se bazeaza pe calcule si evaluari numerice
|
|
|
|
In orice
plan de afaceri actual, automatizarile joaca un anumit rol,
uneori chiar esential. Automatizarile pot inlocui mana de lucru,
cu avantajele cunoscute, de rapiditate, cost redus, calitate
si obiectivitate. In schimb, automatizarile presupun si riscuri.
Disciplinele de calculatoare si tehnologia informatiei trateaza
probleme si solutii de automatizari in comert, servicii, productie.
|
Laboratorul de calculatoare al Facultatii de Business |
Informatia corecta si prompta este cheia multor afaceri de succes.
Din acest motiv, accesul la informatie presupune ca viitorul
om de afaceri sa utilizeze cu competenta tehnologiile actuale
ale informatiei.
Comunicatiile reprezinta un domeniu cu
o dinamica accentuata si cu puternice implicatii in lumea contemporana
a afacerilor. Disciplina „Tehnologia comunicatiilor"
exploreaza aceste directii de avangarda.
In total, disciplinele
de calculatoare si tehnologia informatiei se studiaza pe parcursul
a 5 semestre.
|
|
|
|
|
Este
adevarat ca oamenii de afaceri sunt economisti, nu ingineri.
Dar orice afacere, dincolo de oameni, se bazeaza pe echipamente,
cladiri, masini, linii de fabricatie. Din acest motiv, oamenii
de afaceri sunt cei mai „tehnici" dintre economisti.
De multe ori, marirea veniturilor sau micsorarea costurilor
depind de cat de bine inteleg oamenii de afaceri echipamentele
pe care se bazeaza.
Disciplinele „Bazele ingineriei" studiate timp de
doua semestre raspund unor asemenea cerinte si dezvolta simtul
tehnic.
Disciplina „Investitii
imobiliare" intra in unele detalii tehnice privind cladirile
si alte constructii.
|
|
|
|
Esentiala
pentru omul de afaceri este si intelegerea notiunilor de baza
de psihologie. Un om de afaceri este un lider, un om convingator.
Ca sa convinga, el trebuie sa inteleaga resorturile care determina
comportamentul indivizilor, dar si al grupurilor de persoane.
Disciplina „Psihologia organizationala si a afacerolor"
acopera si aspectele de etica in afaceri si responsabilitatea
sociala a omului de afaceri.
|
|
|
|
Disciplina
„Notiuni de drept si limbaj juridic" este o introducere
in principiile si mecanismele dreptului, avand ca finalitate
deprinderea limbajului juridic de catre viitorul om de afaceri.
Studiile de caz privind litigii din lumea afacerilor permit
o abordare pragmatica a stiintelor juridice.
„Drept comercial si al afacerilor in afaceri" aprofundeaza
normele de drept si jurisprudenta din domeniul afacerilor. Oamenii
de afaceri semneaza pe parcursul activitatii sute sau chiar
mii de contracte comerciale. Fiecare contract are zeci de implicatii
juridice nebanuite pentru ochiul neavizat. Studiul disciplinei
are ca scop intelegerea corecta a acestor implicatii in litigii,
conventii, proprietate, valori mobiliare, contracte de agentie,
faliment, drepturi de autor si marci inregistrate.
Unele notiuni elementare de dreptul
muncii se studiaza la disciplina „Managementul resurselor
umane". De asemenea, nu sunt ocolite implicatiile juridice
nici la celelalte discipline manageriale si financiare, fapt
care completeaza pregatirea juridica a viitorului om de afaceri.
|
|
 |
 |
|
|
|
|
Se stie ca
prezenta fizica este un atribut important al omului de afaceri.
Efortul fizic contribuie atat la modelarea musculaturii, cat
si la formarea completa a personalitatii omului de afaceri de
succes. „Mens sana in corpore sano" ar putea fi o
deviza potrivita pentru programa noastra de studii. Din prima
saptamana de scoala din anul I si pana in ultima saptamana de
scoala din anul IV, studentii vor beneficia de ore de pregatire
fizica.
|
Imagine din sala de fitness. |
|
|
|
|
|
Pana
la urma, conducerea afacerilor presupune acel magnetism numit
„leadership" si acea stiinta sau arta numita „management".
Nu mai putin de 10 discipline se ocupa de dezvoltarea studentilor
pe aceste directii.
„Antreprenoriat" si „Administrarea afacerilor"
sunt discipline care
integreaza toate celelalte discipline studiate, antrenand
studentii in exercitii complexe si aducandu-i cat mai aproape
de lumea reala careia vor trebui sa-i faca fata. Din primul
an, studentii invata formele de proprietate si asociere in
afaceri, intocmirea unui plan de afaceri si alte notiuni de
baza.
„Economia manageriala" si alte cateva discipline
pun bazele teoretice ale gandirii economice in afaceri. Oferta,
cerere, pret, competitie, profit si alte notiuni fundamentale
sunt analizate in profunzime.
„Managementul strategic" este una din disciplinele
fundamentale pentru omul de afaceri modern. „Razboiul
economic" nu este neaparat o figura de stil. De mai multe
decenii, conceptele de strategie militara se aplica cu succes
si in afaceri. Aceasta disciplina ii orienteaza pe viitorii
oameni de afaceri spre directiile in care probabilitatea de
succes este maxima.
„Marketing in afaceri" are ca obiect studierea
si influentarea pietei. Se spune ca o afacere de succes in
zilele noastre este acea afacere condusa de… clienti.
Afirmatia este exagerata, desigur, dar arata cat de important
este ca omul de afaceri sa-si inteleaga clientii si sa le
ofere ceea ce vor si chiar ceva in plus.
„Managementul organizatiei" este disciplina care
pune bazele studierii managementului modern. Functiile managementului,
eficienta si eficacitate, stiluri de leadership si management,
luarea deciziilor, structura ierarhica, organizarea activitatilor,
managementul schimbarii si alte asemenea concepte vor fi analizate
in detaliu pe parcursul a doua semestre.
„Managementul resurselor umane" analizeaza in profunzime
metodele de selectie, evaluare, promovare, motivare si instruire
ale personalului. Se studiaza si relatiile management-sindicate,
prin prisma legislatiei muncii.
Particularitatile managementului operational in diverse domenii
ale afacerilor fac obiectul unor cursuri specifice: „Managementul
productiei" si „Management in comert si servicii".
Studiile de caz reprezinta metoda clasica de studiu in cadrul
acestor discipline. De asemenea, se deprind anumite notiuni
specifice fiecarui domeniu, utile in practica. De exemplu,
„Management in comert si servicii" prezinta vanzarea
en-gros si en-detail si aspectele legate de distributia fizica,
promovare, „branding".
„Conducerea afacerilor internationale" este o disciplina
profilata pe afacerile care depasesc granitele unei tari,
o soarta pe care o au aproape toate afacerile de succes. Globalizarea
economiei presupune ca oamenii de afaceri sa devina tot mai
competitivi dincolo de granitele propriei lor tari. Studierea
companiilor multinationale este un exercitiu util si placut
pentru studentii din ultimul an.
|
|
 |
 |
|
|
|
|
Ca si
leadership-ul, simtul banului este nativ si necesar omului de
afaceri. Chiar daca nu poate fi format prin studiu, pentru cine
il are nativ studierea disciplinelor de finante este aproape
o obligatie, maximizand sansele de succes in afaceri.
„Management financiar" se studiaza pe parcursul a
doua semestre si familiarizeaza studentii cu inevitabila latura
financiara a afacerilor. Sunt prezentate principiile valorii
in timp a banilor si al proportionalitatii veniturilor cu riscul,
calculul optiunilor, metodele de raportare si reglare a fluxurilor
de numerar intr-o companie.
„Moneda si credit" reprezinta o introducere
in sistemele monetare, instrumentele de plata si de credit,
si studiaza bazele serviciilor bancare moderne.
„Investitii imobiliare" si „Management de portofoliu"
ofera viitorilor oameni de afaceri modelele moderne de analiza
a investitiilor directe si indirecte. Disciplina „Piete
de capital" extinde analiza investitiilor de portofoliu
dincolo de granitele unei tari.
„Managementul riscului si asigurari" reprezinta o
aprofundare a modelelor si tehnicilor de introducere a riscului
in evaluarile financiare. Simtul banului care se manifesta in
dispret fata de risc poate duce la greseli flagrante. Este furtul
de masini o „afacere" mai „rentabila"
decat productia de masini? Evident ca nu. Riscul face parte
din „rentabilitate". Serviciile de asigurari sunt
servicii specializate in evaluarea riscului. Principiile pe
care sunt construite aceste servicii trebuie cunoscute de viitorul
om de afaceri.
Disciplina „Fiscalitate" se ocupa
cu taxe si impozite. Datorita sumelor importante pe care le
reprezinta taxele si impozitele in ecuatia financiara a oricarei
afaceri, studierea acestora este importanta. De fapt, sistemul
fiscal poate modela economia si chiar societatea. Amsterdamul
are case cu fatada atat de ingusta incat mobila se urca la etaj
cu scripeti ancorati de frontispiciul fiecarei case. La Edinburgh
multe case au ferestrele vopsite in negru. Ciudatenii? Nicidecum.
Metode fiscale diferite. In Olanda impozitul se platea pe lungimea
deschiderii la strada, iar in Scotia pe numarul de ochiuri de
geam transparent.
|
|
 |
 |
|
|
|
|
Contabilitatea
este procesul de colectare, analiza si raportare sistematica
a informatiei financiare. Rapoartele contabile exprima multi
parametri esentiali ai unei afaceri: valoarea afacerii, evolutia
afacerii, unde se pierd bani, unde se castiga, in final daca
managementul este bun sau prost. De raportarile contabile beneficiaza
atat managerii si actionarii firmei, cat si bancherii si autoritatile
fiscale. Contabilitatea poate fi un instrument util omului de
afaceri, in masura in care acesta stie sa o descifreze.
„Bazele contabilitatii" si „Contabilitatea
financiara" sunt disciplinele de fond ale contabilitatii,
unde se studiaza principiile si metodele utilizate. „Sisteme
contabile comparate" familiarizeaza studentii cu diversele
sisteme contabile pe plan international.
„Contabilitate manageriala" este gestiunea
propriu-zisa a afacerii. Se lucreaza aici cu marimile nefinanciare
ale afacerii: cu ore de lucru, metri cubi de gaz, kilometri
de transport, grad de ocupare. Se studiaza alcatuirea „mix"-ului
de produse, metodele, strategiile si mecanismele de formare
a preturilor. Sistemele de costuri si repartizarea costurilor
pe produse sau servicii sunt de asemenea studiate si pot influenta
decisiv o afacere.
Disciplina „Analiza economico-financiara"
face evaluarea unei afaceri pe baza unor indicatori care rezulta
din raportarile contabile si evolutia pretului actiunilor. Omul
de afaceri se poate afla atat in ipostaza de evaluat, cand solicita
un credit, cat si de evaluator, cand studiaza oportunitatea
unei preluari.
|
|
 |
 |
|
|
|
|